Ráadásul az előadás még nem találta meg zökkenőtlen ritmusát, és díszlete szintén a zsúfoltság, az időnkénti bedugultság képzetét kelti. A fikció szerint a lényegében Iokaszté és Oidipusz, anya és fia akaratlan vérfertőzésével induló történet betüremkedik egy város közepi toronyházban átlagosan élő háromfős család és a szomszéd: a mai thébaiak életébe. Az otthonosan-otthonkásan öltöztetett Gazsó György (Férfi), Martin Márta (Nő), Menczel Andrea (Lány) és Szombathy Gyula (Szomszéd) tipikus kisemberi viselkedésmintákat szociósan alkalmazva idomulnak a velük nem túl sokat törődő magas méltóságokhoz (és rajtuk keresztül a csökkent hitelű istenekhez); néha felhorgadnak ellenük. Őket, a voltaképpeni Kart váltakozó sikerrel fonja magába a dráma. Sokszor feladat nélkül kornyadoznak, pótcselekvésekbe kapaszkodnak, a Férfi jobb híján indokolatlanul nagy mennyiségű (mit sem ártó) alkoholt fogyaszt el. Egyedül a Szomszéd kap komolyabb, nemszeretem feladatot. Szombathy figurájának tipródó tanácstalansága informál is a kutyaszorítóba került vékonyka tisztességről.
Bagossy Levente lomhán szétterülő, félkörös kanapét helyezett a szín közepére, mely vázszerkezetével, díszes támláival, járható felső peremével egyszerre nagyobb és kisebb a kelleténél. Hol marginalizálja, hol összepréseli a színészeket. Az asztal is vaskosabb, rusztikusabb a kelleténél. A fekete körfüggöny időnkénti széthúzásakor a már halott szereplők látomásszerű visszaáramlása sem lehet szcenikai remeklés e térben (s fejük felett a léggömb meglehetősen kétséges, valószínűleg fölösleges jelzése holtságuknak). Valló felső és alsó fényektől mitikusan súrolva általában a színpad elülső és középső sávjában kelti életre a nagyszabású antik példázat újragondolt-aktualizált változatát. A (polgár)háborús veszélyeztetettségre, az éppen zajló történelemre csak fél szemmel, fél füllel ügyelnek a háziak: hátulról, akár a kanapé mögé száműzve. Mintha televízión néznék a kort, amelyben élnek. Nézik is: a magasban képernyő lóg, mozgóképi, ikonikus sablonok kedvéért.
Benedek Mari jelmezei erősségei az egyenetlen összképű premiernek. A koturnusra applikált lábbelik ? félcipő, papucs, saru, edzőcipő, csizma ? egymásra mintázzák a két időbeli réteget, a régmúltat és a harmadik évezredet. A szoborszerű Csomós Mari (Iokaszté) ünnepi, vészjósló vérvöröst visel, vak férje-fia, Oidipusz (a szenvedést levert okosságba csúsztató Bálint András) köpenye alatt vörös pizsamát. A pettyes nyakkendős diplomata, Eteoklész és a csíkos nyakkendős katona, Polüneikész: Adorjáni Bálint és Klem Viktor egyszer feszülten összeszikrázó, másszor indokolatlanul szétszórt módon bizonygatja a trónhoz való jogát. Oidipusz másik két gyermekét, a lányokat, Antigonét és Iszménét Petrik Andrea és Marjai Virág hasonlóképp ingadozó felfogásban jeleníti meg. A bicikliről lepattant, reklámtábla-szárnyas Hírnököt Gyabronka József valamivel a csupán színező epizodista fölé emeli, a motorkerékpáros Haimón inkább egy szuper öltözék, mint Kovács Krisztián.
Kreón főszerepében Szervét Tibor mindaddig remekel, amíg a hatalomba való belecseppenés előtti magas rangú tisztviselőt játssza. Amolyan főminisztert. A kissé magába roggyant, szolgálatra termett eszes átlagember egy személyben testesíti meg a törvényektől, paktumoktól, erkölcsöktől elrugaszkodott Théba minden ellentmondását és rettegését, stratégiai kapkodását, taktikai időhúzását. Szervét később, már állama első embereként is formátumos, de a vitadialógusok felemésztik. Igaz, sorsa is ez: elemésztődni.