(MTI/AP) - Bár a Szezám utca lakóit senkinek sem kell bemutatni, a Street Gang: The Complete History of Sesame Street (Utcai banda: A Szezám utca teljes története) című kötet olvasóit meglepheti az az elhivatottság, amelyet a gyermekműsor képvisel. A Szezám utca történetének alapját kezdettől fogva a szociális érzékenység és elkötelezettség képezte: arra használta a televíziót, hogy hátrányos helyzetű fiatalokon segítsen.
A műsort eleve azzal a céllal indították, hogy segítsen a gyermekeknek: a készítők napi egyórás, 3-5 éveseknek szóló zenés bábműsort akartak készíteni. Céljuk az volt, hogy a gyerekek megtanulják az ABC-t, illetve a számokat egytől tízig. A kötet szerint az NBC és a CBS egyaránt elutasította a tervet, amelyet végül a PBS tűzött műsorára. A show 1969 novemberi debütálásától kezdve hatalmas sikert könyvelhetett el: a Szezám utca megannyi díjat, elismerést, hálálkodó szülők leveleit és nem utolsó sorban több milliárd dolláros reklámbevételt hozott az alkotóknak. Az egyik meghatározó ötlet az volt, hogy a számokat és a betűket reklámparódiákon keresztül tanítsák a gyerekeknek. A kötet szerint a humoros ötlet forradalmasította az oktatást.
A könyv a Szezám utca alkotóival is megismerteti, valamint a közszolgálati televíziózás korai korszakába is beavatja az olvasót. Bemutatja azt a hatvanas évekbeli idealizmust, ami a műsor megalkotásához vezetett, és ami azóta is alapvető részét képezi a sokszínű belvárosi környezetben játszódó show-nak, amelyben mindenki remekül kijön a másikkal.
A Szezám utca lényegében premierje pillanatában befutott, a népszerű műsort olyan szakemberek méltatták, mint a gyermeklélektan- és gyermekgyógyászat világhírű szaktekintélye, Benjamin Spock, aki úgy vélekedett, hogy a műsornak hála "kevesebb munkanélküli, segélyen élő, illetve bűnöző tagja lesz a következő generációnak".