(MTI) A tárlat a Ménesi úti kiállítóhely Művésztükör elnevezésű sorozatába illeszkedik, közelebbről a tavalyi Nagy Sándor?Kriesch Laura-kiállítás folytatásának tekinthető ? mondta el a Körösfői-Kriesch-tárlat sajtótájékoztatóján Molnár-C. Pál unokája, Csillag Péter.
A műterem-múzeum vezetője és fenntartója felidézte: Körösfői-Kriesch Aladár művésztársával és későbbi vejével, Nagy Sándorral 1901-ben alapított művésztelepet Gödöllőn; lényegében ezzel a lépéssel kezdődött Magyarországon a szecesszió meghonosítása. Működésükre hatott az angol preraffaelita mozgalom, fő törekvésük a gazdag magyar formakincs, az ősi motívumok felhasználása volt a művészet különböző ágaiban ? jegyezte meg Csillag Péter.
Körösfői-Kriesch valódi összművészeti mozgalom megteremtésére törekedett, ezért például Gödöllőn szövőiskolát nyitott, melynek alkotásai közül több a kiállításon is helyet kapott.
A tárlatot Bizzer István művészettörténész és az MCP Műhely rendezte a Gödöllői Városi Múzeum, Körösfői-Kriesch Aladár és magángyűjtők által őrzött, részben eddig soha ki nem állított munkákból. Csillag Péter kiemelte: a több mint három hónapos nyitva tartás alatt számos kísérőrendezvény is kapcsolódik a kiállításhoz, például a Körösfői-unokák is tartanak vezetéseket, de lesz Körösfői-Kriesch munkái mentén szervezett budapesti városnézés is; a művész készítette például az Országház ebédlőtermének két freskóját és az ő művei a Zeneakadémia falképei is.
A kísérőprogramokról a www.mcpmuzeum.hu honlapon találnak részletes információkat az érdeklődők.